...........................................................بسم الله الرحمن الرحيم....................................................................

Tuesday, April 16, 2013

f.r.i.e.n.d.s

Bismillahirrahmanirrahim.................

Allah moga kalam yang ditulis ini membawa manfaat...amiinn..

Dalam kita hidup di bumi ini pasti pelbagai pengalaman sudah kita rasainya,,terutamanya "kawan"
Masih ingat lagi akan kata-kata cikgu ku...jangan kita terlalu mengharap orang memahami kita tapi cuba lah kita memahami orang itu..betul...sudah dipraktik..memang lebih menyenangkan dari mengharapkan orang memahami kita.."what u give u get back"..huhu...making friends didn't need to stick to one person but we can make friends with everyone,and of course no one deserve to stop us or feel bad toward us if we are happy with others..kitalah kena pandai bermain dengan situasi,betul tak?
SERIOUSLY! berkawan dengan semua orang lagi membahagiakan hati...don't aspect too much towards people because it can only make u sad....just follow the flow...kita tak tahu sama ada orang tu boleh terima atau tak cara kita...

JANGAN TERLALU SAYANGKAN MANUSIA SAMPAI KITA MERANA KERANA KASIH ALLAH ITU PASTI LEBIH INDAH...

JANGAN PERNAH TERLALU MENGHARAPKAN ORANG MEMBAHAGIAKAN KITA TAPI CUBALAH  KITA MEMBAHAGIAKAN MEREKA KERANA PASTI KEBAHAGIAAN ITU AKAN TURUT HADIR.....

......

Monday, April 1, 2013

H.A.T.I

Bismillahirrahmanirrahim...

Allah moga yang terluah ini dapat menenagkan jiwa yang sudah sekian lama terasa durinya..
Allah bukan aku ingin menyalahkan sesiapa..aku juga manusia punya hati dan punya akal dalam bertindak melakukan sesuatu perkara..
Allah dulu aku mungkin seorang yang terlalu bergantung pada manusia dalam setiap urusan ku..
tapi kini aku cuba berdikari agar aku tak menyusahkan orang sekeliling ku dan aku tau aku ada Engkau sentiasa di sisi ku...Aku bahagia..Aku makin ceria dengan beramah mesra dengan semua orang yang dulu mungkin aku belum mengenalinya tapi kini aku berkawan dengan meraka..
Tapi pasti perubahan ku ini ada yang kurang senang,,,,mungkin cara ku mula berbeza...tapi aku cuba untuk jadi yang terbaik..aku sedang cuba puilihkan keadaan tapi ia amat sukar..kerana dia juga tak pernah cuba memahaminya.......ya ALlah aku tau Kau tahu akan perasaan ku ini...tolong bantu..walau aku luahkan nya pada satu dunia belum tentu ianya dapat diubati tanpa izinMu ya Rabb...
Sungguh hatiku mula tidak dapat menahannya...tolong Kau hadirkan kESABARAN yang luar biasa buat aku menempuhinya ya RABB>>> :'( :'( :'(



Wednesday, May 2, 2012

Allah..ALLAH...allah...

Bismillahirahmanirrahim.....

alhamdulillah3x...^__^

terima kasih ya Allah kerana ujianMU mengajar aku erti tabah,sabar, dan tanggungjawab...
kerana aku pasti setiap ujianMU ada hikmahnya..

alhamdulillah3x....

kerana Kau bantu aku untuk menghadapinya dengan baik...
terima kasih kerana Engkau membuatnya faham akan tanggungjawabnya...
moga Kau sentiasa bersama ku ya Allah~~...
moga segalanya tak berulang lagi...

Jadikanlah aku insan yang tabah, sabar, dan bertanggungjawab dalam setiap perkara,
ya RAHMAN permudahkanlah perjalanan hidup ku  ini~~~


Tuesday, April 17, 2012

JOM HAYATI~~

video

Jom kita sama-sama hayati lirik lagu ni best sangat-sangat...
amat terasa kita dekat dengan ALLAH s.w.t..
Rasa semakin bertambah kasih sayang kita padaNYA!!
I LOVE YOU SO MUCH YA RABBI!!!
>__<

RAEF:WITH YOU

Allah,
I need Allah,
And the hearts all over the world tonight.
I said there’s hearts all over the world tonight
What can I do?
I need Allah,
And the hearts all over the world tonight.
I said there’s hearts all over the world tonight
Wish I was smarter, when I was younger.
Found something better – made me a winner and,
I’m so glad to be Yours!
It’s my life that you own.
I start my journey when You forgive me
I swear my whole world stops.
You are in my heart and, I’m so glad that its fine
You are One truly kind…
You lighten me!
(I) Feel it, through and through, and
For sure ya Rabbee, there ain’t nothing You can’t do!
Because if I got You,
I don’t need money!
I don’t need cars!
Lord, you’re my all!
And…Oh!
I’m into You my Lord,
No one else would do!
With every test you put me through,
the miracles, you help me do..
And now I know I can’t be the only one,
I bet there’s hearts all over the world tonight,
with the Love of their life who feel…what I feel when I’m
With You, with You, with You, with You, ya Rahman!
With You, with You, with You, ya Raheem!
I don’t want nobody else
Without You there’s no one left and,
the Master of judgment day,
I got to have Your love and I cannot do without,
If I got You,
I don’t need money!
I don’t need cars!
Lord, you’re my all!
Oh!
I’m into You my Lord,
No one else would do!
With every test you put me through,
the miracles, you help me do..
With You, with You, with You, with You, ya Rahman!
With You, with You, with You, ya Raheem!
And I will never try to deny,
That You are my life,
Because if You ever let me go I would die!
So, I won’t front!
I don’t need another mission,
I just need you as my vision!
If I got You, I’ll be straight,
Rabbee I need you every day!
I need Allah…
And the hearts all over the world tonight,
I said there’s hearts all over the world tonight
What can I do?
I need Allah…
And the hearts all over the world tonight,
I said there’s hearts all over the world tonight
Rab ighfirly
Fantal kareemuu!
Wa3fu ya rabbee
Fantar raheemuu!
With You, with You, with You, with You, ya Rahman!
With You, with You, with You, ya Raheem!
Raef’s cover of Chris Brown’s “With You”
Cover Lyrics : Omar N. Khan
Music/Arrangment : Justin Chapman
Filmed at: LaWien Coffee (Cairo, Egypt)
Director: Karim Shaaban

Friday, April 13, 2012

test??test!!!!TESTTTTTT!!!arrrrr....

Bismillahirahmanirahim...

Sabar2..bawa mengucap..test jer pon..huk3..
Tidak ada yang mustahil untuk kita buat yang terbaik..
andai kita telah berusaha!!...
Jom wat yang terbaik~~
Jangan tergoda dengan hasutan syaitan~~(tidur banyak le tu)
Allah kan ada..pasti DIA bantu kite..
ALLAH juga telah berjanji siapa yang berusaha
 pasti akan dapat apa yang diusahakan...
Jadi!!..Jangan tunggu last minute tau...
takut nanti tak sempat....
Allah doesn't require you to " BE THE BEST "..
but He just want YOU to do your BEST!!
coz He will take care of THE REST!!!..
Believe in HIM make you feel more confident to face it!
BELIEVE IT!!..^__^


Thursday, April 5, 2012

wahai insan yang bergelar wanita!!!

Bismillahirahmanirrahim..


Ku mulakan tulisan ini dengan namaMu,ya ALLAH..
Aku hanya hambaMU yang lemah..yang sentiasa melakukan kesilapan
dalam menjalani hidup ini...
Ya RAHMAN...
tegurilah diri ini andai ada salah laku dalam aku menjalani kehidupan ini...
jagalah aku YA RAHMAN dalam pergaulanku..
kerana aku insan yang lupa dan alpa bila kebahagiaan hadir menjelma..
aku buntu ENGKAU ya ALLAH setiap detik dalam hidup ini..
agar tingkah laku ku terjaga...aku bersalah ya ALLAH...
ampuni aku...kerana aku tidak menyedarinya...
jagalah diri ini dari segala perkara yang boleh menjatuhkan maruahku ya RAHMAN...
aku takut...aku takut apa yang aku nasihat kepada yang lain..berbalik kepada aku!!!
aku berdosa..aku bersalah..maafkan aku ya ALLAH~~~...>_<





Tuesday, April 3, 2012

Ju$t wAnNA sHAre~~^__^

Indahnya hidup andai setiap detik dipenuhi dengan kasih sayangNYA...
Nikmatnya hidup ini bila kita diingati...
Tapi lebih indah jika yang mengingati kita adalah pencipta kita, ALLAH...
Allah pernah berfirman,jika seseorang hamba itu ingat padaNYA..pasti dia lebih-lebih lagi meningati kita...
Jadi walau sesukar manapun hidup yang harus kita lalui!!
Ingat!!jangan mudah terasa 'fed-up' dengan hidup ini...
Allah kan ada..Dia sentiasa menunggu rintihan hambaNYA...
kerana ALLAH sangat sayangkan KITE!!!!!!!!....
Rugilah orang yang tak pernah merasai nikmatnya kasih sayang ALLAH...

......senang jer nak rasa kasih sayang ALLAH tu.....
camni....
#tunaikan kewajipan kita sebagai hambaNYa yang utama SOLATLAH ANDA!!!
#patuhi perintahnya..dan MESTI cuba tinggalkan segala laranganNYA..
#istiqomahlah dalam ibadah kita...dan cuba-cubalah tunaikan ibadah sunat juga^__^
#ingatlah DIA dalam setiap urusan kita harus lalui dalam hidup ini kerana
setiap kali kita berkata...ya ALLAH kenapa Kau bagi ujian ini..TApi ALLAH telah menjawab
soalan tu dalam firmannya yang bermaksud...Aku tak akan memberi sesuatu ujian melainkan hambaKU mampu menghadapinya...

*****SETIAP UJIAN YANG ALLAH BAGI ADALAH KERANA DIA AMAT RINDU UNTUK MENDENGAR LUAHAN HAMBANYA!!!*****
!!!!JADI JANGANLAH KITA BERPUTUS ASA!!!!

innaallaha ma'ana..-_^